SCOTLAND 2015

by - středa, ledna 11, 2017

Konečně jsem se po několika měsících rozhýbala a rozhodla se napsat druhý článek a to o Skotsku. Kdo jste nečetl, tak si přečtěte první díl o Anglii a já nebudu zdržovat a jdu hned na to, protože tenhle článek bude jistě taky dlouhý, jako ten první.

Do Skotska jsme se vydali hned další den, takže jsme v Londýně byli jen jednu noc. Čekala nás osmihodinová cesta do EdinburghuČást cesty jsme prospali, část dělali bordel, část poslouchali písničky… Cestou tam jsme se zastavili na Hadrian's wall. Byla to pevnost, kterou kdysi postavili mezi Anglií a Skotskem. Pozůstatky tam jsou dodnes. Je dlouhá několik kilometrů. My si vyšli jen šílený kopec proti větru, pochodili, pofotili výhledy a sebe a zase pokračovali dál v cestě.

Na místo jsme dorazili okolo deváté (už si přesně nevzpomínám), ale byla už tma. Původně jsme měly být zase já, Verča, Klára a Sára spolu na pokoji, ale z nějakého důvodu (který mmj. nevíme dodnes) jsme se měly rozdělit na dvojice. S Verčou jsme tedy šly k jedné starší paní. Po příjezdu nás ale čekal šok. 😌 Přijely jsme do bytu 3+1, kde v jednom pokoji byly nastěhované už nějaké čtyři holky. Nás s Verčou šoupla do její ložnice, ukázala společnou koupelnu se záchodem pro nás všechny, kteří jsme byli v bytě a dostaly jsme na večeři šílený blaf, který mi vůbec nechutnal. (A to jsem ještě nevěděla, co nás čeká na další dny.) No jo, holt si nás David s Carolin v Londýně zhýčkali.

Ráno budíček v půl osmé, nachystat se, posnídat (toasty s Nutellou)vzít si svačinu (houska s hnusným salámem a sýrem a pár čokoládek) a v 8:45 jsme vycházeli na parkoviště k Morrisons, kde jsme včera přijeli. Sdělili jsme si dojmy a zjistili, že my s Verčou na tom nejsme nejhůř. Pak přijel autobus a nás čekala první hodina ve škole. Tam nás rozdělili do tří skupin podle znalostí (já byla v té nejhorší, protože jsem test napsala schválně špatně, hah) a začali jsme se "učit". Naše skupina dostala moc fajn učitelku, byla sranda a bylo fajn. Hráli jsme hry, učili se jazykolamy. Říkala jsem si, že to nakonec nemusí být tak špatné.

Okolo dvanácté jsme odjížděli na naší první túru po Skotsku. Bodem nr.1 byl Edinburgh Castle a poté procházka po Royal Mile. Hrad byl krásný. Nejen, že z něj byl úžasný výhled, ale byly tam i korunovační klenoty královny Alžběty. Líbilo se mi, že skotské hrady jsou úplně jiné, než ty naše české. Na Royal Mile jsme si potom s holkama sedly do restaurace a daly si špagety, gnocchi a lasagne. Sice ta cena byla docela obrovská, ale byl hlad a ty blafy, které jsme dostávaly v rodinách se nedaly jíst (teda alespoň z mojí strany). 😅 Poté jsme přijely do rodin, padly únavou do postele a nic se nám nechtělo.

Druhý den opět, stejná rutina, budíček, snídaně, nachystat, vzít sváču a vyrazit. Opět, dopoledne škola a po ní výlet do Stirlingu. Nejdřív na Stirling Castle a poté na rozhlednu Wallace Monument, na kterou už nikdy. Vyjít kopec k ní dal zabrat, nedal se udýchat a pak ještě lézt několik stovek točících se schodů nahoru. Fuj. Ještě teď, když si na to vzpomenu, tak je mi špatně. 😁

Třetí den budíček už v půl sedmé. Z parkoviště se odjíždělo v osm. Čekala nás pětihodinová cesta přes Highlands k jezeru Loch Ness. Byl to úžasný zážitek. Sice nám poprvé nám za celý pobyt pršelo, ale ani tak to nezkazilo tu nádheru, kterou jsme viděli. Jeli jsme lodí po Loch Ness. U toho měl pán výklad, ze kterého jsem absolutně nic nerozuměla, protože Skotové šíleně mumlají. Po projížďce jsme projížděli Glencoe. Byl to krásný výhled. Asi jediné, co se mi na Skotsku líbí, je příroda. Sice jsme se vrátili až okolo osmé večer, ale za tu krásu a zážitek to stálo.

Čtvrtý den opět budíček v půl osmé, škola a tentokrát s sebou i kufry. Dneska jsme ale neměli sraz na parkovišti, ale u školy a jelikož naše "new mommy" špatně rozuměla, tak jsme byli před školou o hodinu dřívSuper. K tomu byla šílená zima, takže jsme čekali před školou. Na konci výuky jsme dostali certifikáty o absolvování kurzu a poté se vydali opět k Edinburgh Castle, na Royal Mile do Camera Obscura. Abych řekla pravdu, na tohle jsem se těšila asi nejvíc z celého pobytu ze Skotska. Camera Obscura je vlastně IQ park. Pokud jste byli v IQLandii, tak se jedná vlastně o něco hodně podobného. Po návštěvě jsme šli na Princess street, kde jsme se všichni vydali do Primarku a neodešli s prázdnou. Poté jsme jeli zpět na parkoviště, nakoupili si v Morrisons jídlo, pití a v devět večer vyrazili směr Londýn.

A tohle je vše o mém pobytu ve Skotsku! Nevím proč, ale vůbec mě neoslovilo. U Londýna to bylo takové to: "Wow!", kdežto tady to bylo jen: "Hm, tak jsme tady." Cestu sem už asi neplánuji, ale kdyby náhodou ano, tak nevynechám Royal Mile a Camera Obscura, protože tohle bylo nejlepšíUrčitě doporučuji, pokud někdy budete ve Skotsku.

Doufám, že mi zpoždění prominete.
Mějte se hezky a krásný víkend!